سامانه چکاپ آنلاین پزشکی دکتران
دکتران
سامانه چکاپ آنلاین پزشکی
پزشکان
بیمارستان ها
    اخبار مربوط

      اخبار پزشکی

      اخبار و دانستنی های پزشکی و حوزه سلامت

      تاثیر موز نارس در درمان سرطان

      تاثیر موز نارس در درمان سرطان

      بر اساس یک مطالعه بین المللی 20 ساله، نشاسته مقاوم موجود در موز نارس می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را تا بیش از 60 درصد کاهش دهد.

      فشار خون چیست ؟

      فشار خون چیست ؟

      فشار خون یکی از علائم اصلی حیات است، هنگامی که سرخرگ‌های بزرگ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست بدهند و عروق کوچک نیز باریکتر شوند، فشار خون بالا می‌رود.

      جدول زمانی قد و وزن کودک

      جدول زمانی قد و وزن کودک

      قد و وزن دختر و پسر معمولاً با هم یکی نیست و ممکن است روند وزن‌گیری و قد آنها متفاوت باشد. وزن و قد دختران در تمام مراحل از قد و وزن پسران کمتر هست.

      انواع بیماری های مقعدی

      انواع بیماری های مقعدی

      در میان بسیاری از بیماری‌ های گوارشی که می ‌توانند فرد را تحت تأثیر قرار دهند، بیماری ‌ها و اختلالات مقعدی احتمالاً برخی از ناراحت ‌کننده ‌ترین تجربیاتی هستند که فرد می ‌تواند داشته باشد.

      علت بیماری زگیل تناسلی چیست؟

      علت بیماری زگیل تناسلی چیست؟

      بیماری زگیل تناسلی genital warts زائده های کوچکی است که در اطراف ناحیه تناسلی یا مقعد ایجاد می شوند و از بیماری های جنسی شایع است که به عنوان زگیل های مقاربتی هم شناخته می شوند. HPV یک عفونت شایع مقاربتی و علت شایع زگیل تناسلی است.

      انواع روش‌های مراقبت پوستی

      انواع روش‌های مراقبت پوستی

      مشکلات پوستی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. قرار گرفتن در معرض تشعشعات خورشید، اختلالات هورمونی، استرس و فشارهای عصبی، تغذیه ی نامناسب و … هر یک می‌توانند سبب بروز بیماری های پوستی باشد.

      فواید امگا ۳ برای پوست صورت

      فواید امگا ۳ برای پوست صورت

      امگا ۳ برای سلامت پوست یک عنصر کلیدی است. مهم این است که درک کنیم چنانچه افراد در هر سنی، بدون توجه به شرایط پوستی و دلواپسی‌های مربوط به آن، امگا ۳ را به‌شکل منظم در رژیمشان بگنجانند، ممکن است بهبودی را به شکل محسوسی تجربه کنند

      علائم کم کاری تیروئید بر روی پوست

      علائم کم کاری تیروئید بر روی پوست

      تیروئید یک غده پروانه ای شکل در گردن شما است که هورمون هایی تولید می کند که نقش کلیدی در تنظیم ضربان قلب، تنفس و بسیاری از عملکردهای دیگر دارند.

      عوارض موبایل برای کودک

      عوارض موبایل برای کودک

      موبایل دادن به کودک ممنوعه چون باعث آسیب‌های جدی برای بچه‌ها می‌شه، که این آسیب‌ها گاهی غیرقابل بازگشته. هرچی سن کودک برای استفاده از موبایل کمتر باشه، آسیب اون بیشتر می‌شه چون موبایل باعث می‌شه کودک به دنیایی دست پیدا کنه که اصلا اونو نمی‌شناسه، در نتیجه مشکلات شروع می‌شن.

      تاثیرات هیر فیلر بر رشد مجدد مو

      تاثیرات هیر فیلر بر رشد مجدد مو

      برای رشد مجدد مو، تنظیم میزان بین عملکرد ژن ها و پروتئین هایی که برای رشد مو ضروری هستند و تنظیم بی نظیر بین عملکرد ژن ها و پروتئین هایی که در ریزش مو نقش دارند، ضروری است. پر کننده مو حاوی 7 پپتید ثبت شده است. هر پپتیدی با آزمایشات مختلف آزمایشگاهی انجام شده توسط Caregen، اثر خود را در روند رشد مجدد و ریزش مو نشان داده است.

      راه‌های پرپشت کردن مو با روش‌ های خانگی

      راه‌های پرپشت کردن مو با روش‌ های خانگی

      ریزش مو رایج‌ترین مشکل پوست و مو در سرتاسر جهان است. این مشکل فقط مخصوص آقایان نیست، بلکه برای بسیاری از خانم ها نیز از آن رنج می‌برند. در مواردی ریزش مو به حدی پیشرفت می‌کند که منجر به طاسی کامل سر می‌شود و گاهی ریزش مو به آرامی صورت می‌گیرد و تنها باعث کم پشت شدن مو سر می‌شود.

      عوارض هایفوتراپی چیست؟

      عوارض هایفوتراپی چیست؟

      هایفوتراپی یکی از روش های غیر تهاجمی برای لیفت، زیبا و جوان سازی صورت و گردن است که با استفاده از دستگاه هایفو اولترافورمر انجام می شود.

      عوارض تزریق ژل و روش های درمان و تخلیه ژل

      عوارض تزریق ژل و روش های درمان و تخلیه ژل

      بر اساس یک قانون کلی، وجود هر جسم خارجی در بدن می تواند زمینه ساز عفونت باشد، لذا تمامی ژل ها به صورت تئوری خطر عفونت را دارند ولی در عمل می بینیم که این احتمال در همه ژل ها به یک میزان نبوده و در بعضی از ژلها بسیار بالا و در بعضی از آنها کم است. احتمال عفونت در ژلهای دائمی مانند ژل پاژ و ژل های بدون تائیدیه بهداشتی بسیار بالا می باشند.

      علت خستگی زیاد بدن چیست ؟

      علت خستگی زیاد بدن چیست ؟

      آنچه که از مفهوم سندرم خستگی مزمن می توان فهمید، خستگی است. اما این خستگی بعد از کار زیاد، اضطراب یا بی خوابی رخ نمی دهد، بلکه این خستگی از نوع شدید و خطرناک می باشد و با استراحت و داشتن فعالیت بدنی و ذهنی از بین نمی رود. این خستگی تمام بدن را احاطه کرده و فعالیت بدنی و توان فرد را کم می کند.

      چگونه ساعت درونی بدن را تنظیم کنیم؟

      چگونه ساعت درونی بدن را تنظیم کنیم؟

      همانطور که می دانید اول بهار و آخر تابستان ساعت رسمی تغییر می کند و از آنجایی که این موضوع اهمیت زیادی در زمان بندی و تنظیم بدن دارد، آماده نبودن بدن برای این تغییر می تواند عواقبی را به همراه داشته باشد.

      خشکی چشم با افزایش سن

      خشکی چشم با افزایش سن

      عضو انجمن چشم پزشکی ایران می گوید: خشکی چشم یک بیماری مولتی فاکتوریال است که شروع آن با افزایش سن بیشتر می شود و ۱۰ درصد افراد بین۳۰ تا ۶۰ سال و ۱۵ درصد بالغین بزرگ تر از ۶۵ سال را درگیر می کند.