سامانه چکاپ آنلاین پزشکی دکتران
دکتران
سامانه چکاپ آنلاین پزشکی
پزشکان
بیمارستان ها
    اخبار مربوط

      بیماریهای شایع

      اخبار و دانستنی های پزشکی و حوزه سلامت

      سرطان های شایع در ایران

      سرطان های شایع در ایران

      در ایران بعضی از سرطان‌ها در میان زنان و برخی دیگر در میان مردان بیشتر شایع هستند. به طور کلی سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان پوست، سرطان معده و سرطان روده بزرگ سرطان های شایع در ایران به شمار می‎آیند.

      شایع ترین سرطان های مردان

      شایع ترین سرطان های مردان

      چهار سرطان شایع در جهان شامل کولون، پروستات، سینه و ریه می باشد ولی شیوع سرطان در ایران تغییر یافته و سرطان‌های پروستات و سینه از شایع‌ترین سرطان‌ها هستند.

      شایع ترین سرطان های زنان

      شایع ترین سرطان های زنان

      برخی سرطان‌ها در زنان شایع‌ترند، مانند سرطان تیروئید. شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان بعد از سرطان پوست شامل سرطان پستان، روده بزرگ و ریه می‌شود. از بین سرطان‌های مختص زنان سرطان سینه، دهانه رحم، رحم و تخمدان شایع‌ترند.

      سرطان های شایع در افراد مسن

      سرطان های شایع در افراد مسن

      مهم ترین نکته در رابطه با سرطان های شایع در سالمندان بالا بودن اطلاعات شما در رابطه با علائم آنهاست و انجام تست های تشخیصی در انواع با ریسک بالاتر بسیار کمک کننده خواهد بود.

      بیماری دیابت

      بیماری دیابت

      دیابت نوعی بیماری متابولیکی (مربوط به متابولیسم بدن) و یکی از شایع ترین بیماری های غدد است که با سطح قند خون بالا (گلوکز) همراه است و به دنبال نقص در ترشح انسولین یا عملکرد آن یا هر دو ایجاد می‌شود.

      سنگ کلیه و روشهای تشخیص و درمان آن

      سنگ کلیه و روشهای تشخیص و درمان آن

      سنگ کلیه یکی از شرایط پزشکی است که در دستگاه ادراری انسان بروز می‌کند. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که مواد معدنی و اسید‌ها در ادرار به هم چسبیده و توده‌های سفت یا “سنگ‌ها” تشکیل می‌دهند.

      بیماری زخم معده

      بیماری زخم معده

      زخم‌های گوارشی زخم‌هایی باز هستند که در سطح داخل معده یا بخش ابتدایی روده باریک دوازدهه ایجاد می‌شوند؛ به‌عبارت‌دیگر، دو نوع زخم گوارشی داریم: زخم معده و زخم دوازدهه که متداول‌ترین علامت هر دو نوع، درد معده (بالای شکم) است.

      درباره بیماری تیروئید بیشتر بدانید

      درباره بیماری تیروئید بیشتر بدانید

      بیماری تیروئید از جمله بیماری های ارثی و اکتسابی است، که همه افراد و در هر گروه سنی، ممکن است در معرض این بیماری قرار گیرند، از انواع این بیماری: کم کاری و پرکاری تیروئید است.

      بیماری‌ های کودکان

      بیماری‌ های کودکان

      بیماری‌های دوران کودکی بیماری‌ها یا شرایطی هستند که کودکان زیر ۱۸ سال را تحت تاثیر قرار می‌دهند. برخی از آن‌ها خفیف و شایع بوده درحالی‌که برخی دیگر نادر و جدی هستند.

      فشار خون چیست ؟

      فشار خون چیست ؟

      فشار خون یکی از علائم اصلی حیات است، هنگامی که سرخرگ‌های بزرگ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست بدهند و عروق کوچک نیز باریکتر شوند، فشار خون بالا می‌رود.

      انواع بیماری های مقعدی

      انواع بیماری های مقعدی

      در میان بسیاری از بیماری‌ های گوارشی که می ‌توانند فرد را تحت تأثیر قرار دهند، بیماری ‌ها و اختلالات مقعدی احتمالاً برخی از ناراحت ‌کننده ‌ترین تجربیاتی هستند که فرد می ‌تواند داشته باشد.