سامانه چکاپ آنلاین پزشکی دکتران
دکتران
سامانه چکاپ آنلاین پزشکی
پزشکان
بیمارستان ها
    اخبار مربوط
      فواید چکاپ کامل برای سلامتی

      فواید چکاپ کامل برای سلامتی

      0 دیدگاه 25 بهمن 1402 چاپ خبر بازدید: 61
      از نظر علمی ثابت شده است که بسیاری از بیماری‌های مهلک، در صورتی‌که در مراحل اولیه‌ی بیماری تشخیص داده شوند، قابل درمان هستند. برای اینکه در مراحل اولیه‌ی بیماری به وجود آن پی برده و بتوان آن را درمان کرد، از آزمایش چکاپ کامل استفاده می‌شود.

      فایده‌ی چکاپ کامل برای سلامتی

      جهانِ امروز ما، به دلایل متفاوت و متعدد، جهانی پر از آلودگی، خطر و بیماری است. پیشرفت تکنولوژی از یک جهت باعث راحتی در کسب و کارها شده است، اما از طرف دیگر مواردی مانند آلودگی صنعتی، رادیو موج‌ها و بسیاری موارد دیگر، همه و همه باعث می‌شوند که سلامتی افرادی که در این جامعه زندگی می‌کنند، همواره در معرض تهدید باشد. در این میان، اگر به فکر سلامتی خود نباشیم، بدنمان بسیار سریع‌تر از آنچه که فکر آن را می‌کنیم در برابر این تهدیدات کم می‌آورد.

      برای اینکه در برابر این تهدیدات بتوانیم مقاومت کنیم، باید سالم‌تر از گذشته زندگی کنیم. ایجاد تغییر در سبک زندگی، یکی از اولین راه‌حل‌هایی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم؛ اما بیماری نیز جزئی از زندگی ما است. همه‌ی ما ممکن است علیرغم تمامِ مراقبت‌ها، بیمار شویم. در این موارد لازم است تا هر چه سریع‌تر به بیماری خود پی ببریم تا روندِ درمان زودتر آغاز شود.

      توجه به این نکته ضرروی است که متاسفانه بسیاری از بیماری‌هایی که امروزه ممکن است هر یک از ما را درگیر کند، بیماری‌هایی هستند که یک دوره‌ی نهفتگی دارند. به‌عبارت دیگر در این دوره حتی ممکن است فرد متوجه نشود که به یک بیماری مبتلا شده است. بعد از گدشت دوران نهفتگی، کم کم علائم بیماری در بدن بیمار مشاهده می‌شود و فرد به بیماری خود پی خواهد برد. خبر بدتر این است که در بسیاری از موارد، علائم وقتی در بدن فرد ظاهر می‌شود که بیماری اوج گرفته و حالا دیگر بدن در برابر درمان سخت‌تر جواب خواهد داد.

      برای این منظور لازم است تا به‌صورت منظم، وضعیت سلامت بدنی خود را چک کنیم. پزشکان توصیه می‌کنند که برای اطمینان از سلامتی بدنی خود، در فواصل منظم آزمایش چکاپ کامل بدهیم تا در صورتی که بدنمان مورد تهدید بیماری‌های مختلف قرار گرفته باشد، روندِ درمان با سهولت بیشتری انجام شود. برای این منظور، پس از اینکه پزشک دستورِ آزمایش را صادر کرد، باید به سراغ یکی از آزمایشگاه‌های تخصصی مراجعه کنیم. توجه داشته باشید که انتخاب آزمایشگاه‌ تخصصی، یکی از مراحلی است که برای دست‌یابی به نتایج با دقت بالا و قابل اطمینان، باید توجه ویژه‌ای به آن نمود..

      اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه، مزیت‌های انجام آزمایش چکاپ کامل را لیست کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

      پیشگیری از بروز بیماری‌های جدی‌تر: بسیاری از بیماری‌های کوچک، در صورت عدم توجه و عدم درمان به‌موقع، پتانسیل آن را دارند که به بیماری‌های بزرگ‌تر تبدیل شوند. بنابراین استفاده از چکاپ باعث خواهد شد که از بروز بیماری‌های شدیدتر جلوگیری کنید.

      هزینه‌ی کمتر: بدیهی است که درمان بیماری‌های کوچک، بسیار ساده‌تر و البته کم هزینه‌تر از بیماری‌های شدیدتر است. بنابراین چکاپ‌های منظم باعث خواهد شد که بتوانید در هزینه‌های درمانی خود نیز صرفه‌جویی کنید.

      درمان ساده‌تر: در این مورد پیشتر به‌صورت مفصل توضیح داده شد. به‌صورت خلاصه، درمان مشکلات و بیماری‌ها در زمانِ اولیه‌ی رخدادِ آنها، به‌شدت ساده‌تر از زمانی است که پیشرفت کرده‌اند و قسمت زیادی از بدن را درگیر خود کرده‌اند.